Table of Contents Table of Contents
Next Page  70-71 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 70-71 / 568 Previous Page
Page Background

אסף דאושין

''ד: מנחה

ר יבור ינון

הנדסה מכנית

מנוע רקטי זעיר מימדים לניסויים בקנה מידה קטן

המודל נבחן באנליזות חוזק ונבדק בעמידה בפני לחצים של עד

100

אטמוספירות

.

בנוסף

,

על המודל בוצעו אנליזות תרמיות על מנת לבדוק שהמודל יעמוד בטמפרטורות

הגבוהות השוררות בגוף המנוע

.

מצד ימין ניתן לראות את הנקודה בה מתפתח המאמץ

המקסימאלי שמתפתח בחריר הלחץ וערכו שווה ל

-

.50.8 [Mpa]

מצד שמאל ניתן לראות

אנליזה תרמית של המנוע בחתך צד ואת ערכי הטמפרטורה המתפתחת לפי שכבות בתוך

גוף המנוע לאחר

8

שניות בהן המנוע עבד

.

יתרונות המודל על פני מתקנים אחרים הקיימים בתעשיה

חיסכון בהודפים מוצקים בניסויים

.

ידידותי יותר לסביבה עקב צריכה מופחתת בהודף מוצק

.

חיסכון במשאבים לוגיסטים ובתשתיות בטיחותיות כבדות

.

מודל קטן ונוח לשימוש

.

המודל מודולרי וניתן להחליף בו חלקים

.

מספק מדדים של דחף שהמודל מפיק ולחץ כתלות בזמן

.

ניתן להתחבר אל המערכת באמצעות

Bluetooth

.

מטרת

: הפרויקט

מנוע תכנון

רקטי

בקנה

מידה

קטן

המאפשר

הלחץ של מדידה

המתפתח

בגוף

המנוע

ומדידה

הדחף של

הנוצר

בזמן

הבעירה

,

במטרה

לחקור

את

הביצועים

הודפים של

מוצקים

ושל

המנוע

כדי תוך עצמו

חיסכון

במשאבים

כלכלייים

ולוגיסטים

.

עבור המודל נבנתה תוכנה על מנת לתעד את הניסוי

.

התוכנה מקבלת נתונים מחיישן

הדחף ומחיישן הלחץ ומציגה את הערכים המתקבלים בגרפים

.

באיור הבא ניתן לראות את

הפנאל הראשי של התוכנה המשמש כממשק משתמש

.

הגרף השמאלי בפנאל הינו גרף

המציג את הדחף המתקבל מהחיישן כתלות בזמן והגרף הימני מציג את הלחץ המתקבל

כתלות בזמן

.

בנוסף ההצתה של ההודף נעשית על ידי לחיצה על כפתור

Ignition

.

חלקי המנוע

:

המנוע מורכב על הסטנד כלל החיישנים

.

עבור הפרויקט נבחרו חומרים שיעמדו בפני קורוזיה

העשויה להיגרם מהמחמצנים החזקים הקיימים

בהודפים המוצקים

,

ובנוסף שיעמדו בחוזק הנדרש

ובטמפרטורות הגבוהות

.

עבור נחיר הפליטה נבחר להשתמש בנחושת בעלת

מוליכות תרמית גבוהה ועבור גוף המנוע נבחר

להשתמש בפלדת אל חלד

304

.

בעת בערת ההודף נוצר לחץ בגוף המנוע

,

הלחץ מתנקז בנחיר

הפלטה ויצא ממנו וכתוצאה מכך המנוע דוחף קדימה

.

F