Table of Contents Table of Contents
Next Page  64-65 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 64-65 / 568 Previous Page
Page Background

גל זוהר

: מנחה

מר רן דקל

הנדסה מכנית

מערכת מתלים לרכב

מירוץ

(

פורמולה סטודנט אפקה

)

הפתרון למימוש מערכת המתלים הינו מתלים מסוג עצמות עצה כפולה

(Double Wish Bone)

מלפנים

ומאחור עם שילוב מוטות מייצבים

,

רוקרים ומוטות דחיפים

.

התכנון מתבצע ע

"

י בחירת נקודות קשיחות לגיאומטריית המתלה ותכנון רציף מהגלגל פנימה אל

. השלדה

תהליך זה

,

איטרטיבי ובעל שינויים וסימולציות רבות

,

כאשר כל גיאומטריה נבחנת

,

ונבדקת

עם שאר מערכות הרכב

,

עד שלבסוף מתכנסת אל פתרון סופי

.

דרישות ביצועים

-

רכב מהיר ככל הניתן על תוואי המסלול

הקטנת מעבר העומסים מהכביש לשלדה

הימצאות במצב קרוב ככל הניתן לקמבר ניטראלי

.

0-2

. מעלות

זוויות גלגול קטנות מ

-

2

מעלות

(

מוט מייצב

)

מהלך מתלה מינימלי המותר לפי חוקי התחרות

,

50

מ"מ

התנהגות כביש אגרסיבית וקשיחה המתאימה לעולם המירוצים

.

פרויקט

זה

אופן את מתאר

תכנון

מערכת

המתלים

לרכב

פורמולה

סטודנט

העתידי

הראשון

מטעם

מכללת

. אפקה

מטרת

הפרויקט

הינה

לאפשר

תשתית

לקבוצת

הפורמולה

העתידית

ולצוות

המתלים

. בפרט

הפרויקט

יציע

סופי תכן

המתאים

לייצור

מתלים

תחת

אילוצי

המכללה

הקיימים

ויכלול

מודל

מתלים

, מלא

אנליזות

והסברים

ברורים

לשיקולים

המרכזיים

בתהליך

. התכנון

-2

-1.5

-1

-0.5

0

0.5

-40

-20

0

20

40

Camber [deg]

Ride height [mm]

camber for travel

-2

-1.5

-1

-0.5

0

0.5

-3

-2

-1

0

1

2

3

Camber [deg]

Chassis roll [deg]

camber for roll angle

גיאומטריית המתלים בסרן הקדמי והאחורי של הרכב

הסימולציות והאיטירציות הרבות בצעו באתר

racingaspiration.com

ביחד עם ממשק המשתמש הנוח

והפשוט לעיצוב גיאומטריית מבט החזית של המתלים

.

הדמיית המתלים במודל לזוויות הגלגול במהלך מירוץ

חישוב קפיצי הרכב

סימולציות ריאקציות ואנליזות

תדירויות נסיעה

לרכבי מירוץ

:

2

2

126.55

(2 )

(2 2.1)

11, 020[

]

2

2

sF

rF

nf

m

N

K

f

m

 

 

 

2

2

123.8

(2 )

(2 1.9)

8,822[

]

2

2

sR

rR

nR

m

N

K

f

m

 

 

 

Hoosier 20x7.5x13

11, 020 125, 000

12, 085[

]

125, 000 11, 020

wF

K

N m

8,822 125, 000

9, 492[

]

125, 000 8,822

wR

K

N m

חישוב ריאקציות בעזרת

MATLAB

אנליזת מאמצים לרכיבי המערכת מתוך

הריאקציות שהתקבלו

מטרות מרכזיות

לייצר אחיזה אופטימלית בין הגלגלים לדרך

לשמור על הרכב בתנאים אופטימליים לסיבוב

/

/ האצה

. מכשול

כיול יציבות הרכב

.

שיכוך הנסיעה ושמירה על נוחות הנהג

.