Table of Contents Table of Contents
Next Page  56-57 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 56-57 / 568 Previous Page
Page Background

תומר ליפמן

: מנחה

מר דוד נמרי

הנדסה מכנית

מערכת בלימה של מכונית פורמולה סטודנט

מודל המנגנון

דרישות המערכת

:

המערכת

בלימה

צריכה

לעמוד

של תאוטה

1.5G

כאשר

קיימות

שתי

מערכות

נפרדות

לסרן

האחורי

ולסרן

הקדמי

, בנוסף

נדרש

לפתח

מכלול

גלגל

העומד

בתנאים

גיאומטריים

מוכתבים

ידי על

צוותים

אחרי

העובדים

במקביל

אותה על

מכונית

תוצאות מאנליזות חוזק נ

Solidworks

: תוצאות

מערכת

הבלמים

מופעלת

ידי על

. הנהג של רגל הכף

לאחר

הגבר

דרך הכוח

דוושת

, הבלימה

הכוח

הופך

ללחץ

הידראולי

במשאבות

המרכזיות

,

הלחץ

ההידראולי

עובר הזה

דרך

צינור

ועד

בוכנת

. הקליפר

מכאן

לחץ אותו

הידראולי

לכוח הופך

על שמופעל

רפידות

הבלימה

כנגד

הצלחת

, בלימה

המייצר

מומנט

נגדי

וגורם

לכל

המכונית

מצד . לעצור

שמאל

אפשר

לקרות

דיאגרמה

מצד . המערכת של

ימין

אפשר

לראות

צלחת

בלימה

קדמית

המתוכננת

בפרויקט

זה

פרויקט

זה

אחד הינו

מארבעה

פרויקטים

שמטרתם

להקים

קבוצת

פורמולה

סטודנט

במכללת

. אפקה

בפרויקט

זה

תוכננה

מערכת

בלימה

למכונית

פורלמולה

, סטודנט

הכוללת

חישובי

דינמיקה

, רכב כלי של

של תכן

מרכיבים

שונים

ובחירת

רכיבי

. מדף

בנוסף

תוכנן

מכלול

גלגל

הכולל

וכל , אנט 'ג, צמיג

הרכיבים

המקשרים

את

הגלגל

למערכת

מתלים

ולשלדת

המכונית

Strength Analysis Result Summary

Force Values [N]

Torque

Values

[Nm]

Material's Yield Srength [Mpa]

Max. Stress [ von Misses ]

Max.

Displacement

[mm]

X Y Z

Wheel

Upright

4000 4000 0 0

275

244

181

Upright

Bracket

4000 4000 0 0

460

329

0.07

Wheel

Hub

4000 4000 0 400

460

432

0.254

Brake

Pedal

2000 0 0 0

275

167

3.49