

תומר ליפמן
: מנחה
מר דוד נמרי
הנדסה מכנית
מערכת בלימה של מכונית פורמולה סטודנט
מודל המנגנון
דרישות המערכת
:
•
המערכת
בלימה
צריכה
לעמוד
של תאוטה
1.5G
כאשר
קיימות
שתי
מערכות
נפרדות
לסרן
האחורי
ולסרן
הקדמי
•
, בנוסף
נדרש
לפתח
מכלול
גלגל
העומד
בתנאים
גיאומטריים
מוכתבים
ידי על
צוותים
אחרי
העובדים
במקביל
אותה על
מכונית
תוצאות מאנליזות חוזק נ
Solidworks
: תוצאות
מערכת
הבלמים
מופעלת
ידי על
. הנהג של רגל הכף
לאחר
הגבר
דרך הכוח
דוושת
, הבלימה
הכוח
הופך
ללחץ
הידראולי
במשאבות
המרכזיות
,
הלחץ
ההידראולי
עובר הזה
דרך
צינור
ועד
בוכנת
. הקליפר
מכאן
לחץ אותו
הידראולי
לכוח הופך
על שמופעל
רפידות
הבלימה
כנגד
הצלחת
, בלימה
המייצר
מומנט
נגדי
וגורם
לכל
המכונית
מצד . לעצור
שמאל
אפשר
לקרות
דיאגרמה
מצד . המערכת של
ימין
אפשר
לראות
צלחת
בלימה
קדמית
המתוכננת
בפרויקט
זה
פרויקט
זה
אחד הינו
מארבעה
פרויקטים
שמטרתם
להקים
קבוצת
פורמולה
סטודנט
במכללת
. אפקה
בפרויקט
זה
תוכננה
מערכת
בלימה
למכונית
פורלמולה
, סטודנט
הכוללת
חישובי
דינמיקה
, רכב כלי של
של תכן
מרכיבים
שונים
ובחירת
רכיבי
. מדף
בנוסף
תוכנן
מכלול
גלגל
הכולל
וכל , אנט 'ג, צמיג
הרכיבים
המקשרים
את
הגלגל
למערכת
מתלים
ולשלדת
המכונית
Strength Analysis Result Summary
Force Values [N]
Torque
Values
[Nm]
Material's Yield Srength [Mpa]
Max. Stress [ von Misses ]
Max.
Displacement
[mm]
X Y Z
Wheel
Upright
4000 4000 0 0
275
244
181
Upright
Bracket
4000 4000 0 0
460
329
0.07
Wheel
Hub
4000 4000 0 400
460
432
0.254
Brake
Pedal
2000 0 0 0
275
167
3.49