Table of Contents Table of Contents
Next Page  48-49 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 48-49 / 568 Previous Page
Page Background

ראובן שוורץ

לוסי ר "ד: מנחה

- אדרעי

אזולאי

הנדסה מכנית

עריסה להצנחת סירת גומי

המוטיבציה

לפרויקט

הצגת

פתרון

מעודכן

לטובת

הים חיל

עושים הים חיל . הישראלי

שימוש

בעריסה

המבוססת

ה משנות תכן על

70.

העריסה

הקיימת

עשויה

, מפלדה

ולא כבד חומר

מותאם

לתנאי

סביבה

קורוזיביים

הים חיל .

מעוניין

לשדרג

את

הפתרון

כך הקיים

שיאפשר

התאמה

אופטימאלי

לסביבה

ימית

.

הפתרון

המפותח

במסגרת

פרוייקט

זה

נותן

מענה

אופטימאלי

בבחירת הן

חומרי

, הגלם

המשקל

, הקל

פשטות

התכן

המציג

פתרון

פרטי

ובעלות

. ריאלית

, לכך מעבר

מדובר

בפתרון

גנרי

המאפשר

שימוש

למעטפת

רחבה

לקוחות של

צבאיים

ואזרחיים

במגוון

טיס/שיט כלי שילובי של רחב

ולכן

יכול

לשמש

לצורכי

, אספקה

ועוד חילוץ

.

הפתרון

, המבני

ובחירת

: החומרים

עוקב התכן

אחר

דרישות

תקינה

MIL-STD-814D

לעריסות

הצנחה

ותקן

MIL-STD-1791C

לתא

המטען

מטוסי של

. תובלה

העריסה

מבוססת

על

אלומיניום

.

זה חומר

מאפשר

על מענה

דרישות

עמידות

בתנאי

סביבה

ימית

.

בשל

צפיצות

, החומר

ניתן

להציג

פתרון

מבני

על העונה

דרישות

החוזק

במשקל

כולל

פי הנמוך

3.5

ממשקל

' מקס

שהלקוח

. דרש

התכן

המפורט

מציג

הוכחה

לעמידה

בעוצמת

הפגיעה

בעת

הנחיתה

. במים

תוצרי

הפרוייקט

כוללים

התייחסות

מפורטת

לפתרון

בכלל

: ההיבטים

תכן

מכאני

, מפורט

חישובי

חוזק

מתקדמים

במודלים

שונים

באמצעות

אלמנטים

, סופיים

חישובי

ציפה

ויציבות

. במים

מבנה העריסה

:

מסגרת

אלומיניום

:

המסגרת

עשויה

מאלומיניום

5086

המתאים

לסביבה

ימית

וקורוזיבית

ובעל

יחס

/ חוזק

משקל

. גבוהה

העריסה

מהווה

מבנה

מארח

לסירת

. הגומי

עיקר

הבטי

: התכן

חוזק

מבני

העונה

לעומסי

הפגיעה

, במים

ממשק

להרכבת

מצנח

לסירה

והתאמה

למסילות

. המטוס של המטען תא

רשת

: רצועות

מורכבת

מרצועות

קשירה

מפוליאסטר

התפורים

בשתי

וערב

.

כל בקצה

רצועה

וו מורכב

עגינה

המתממשק

לחלקו

התחתון

של

המסגרת

באמצעות

טבעת

. עגינה

תפקיד

הרשת

לשמש הוא

בסיס

להנחת

. הסירה

הרצועות

מורכבות

בצורה

רפויה מעט

לצורך

מנגנון

שיכוך

לסירה

. מהפגיעה

, סירה

הציוד

ומצנח

קשורים

לעריסה

באמצעות

רצועות

קשירה

לחלקו

. העריסה של העליון

מידע הנדסי

:

חישובי חוזק

:

לצורך הוכחת העמידות של מבנה העריסה בעת הפגיעה במים

,

ביצעתי אנליזה ממחושבת למסגרת

ולאחר מכן ביצעתי ולידציה חישובית לצורך הוכחת האנליזה

התכן מוודא קיומו של מקדם בטחון מינימאלי לרכיב הקריטי של

M.O.S=1.97

* בכפוף

לספרות

*Ship-Shaped Offshore Installations, page 70(Cambridge)

חישוב גובה הציפה

:

בעקבות

הגיאומטריה

המסובכת

העריסה של

ניתן לא

למצוא

בצורה

חישובית

גובה את

של הציפה

. העריסה

לצורך

כך

נעזרתי

בתוכנת

CAD

.

מכיוון

שגובה

הציפה

הגובה הוא

משקל שבו

הנפח

הטבול

במים

שווה

למשקל

, הגוף

ביצעתי

חתכים

בעריסה

עד

שהגעתי

לגובה

המקיים

.זה תנאי

∙ ∙ = ∙

.

=

.

הפרוייקט

עוסק

בפיתוח

עריסה

לצורך

הצנחת

סירה

ממטוס

ללב

. ים

הפתרון

מיועד

לשימושים

צבאיים

ואזרחיים

.

העריסה

מבוססת

על

מסגרת

אלומיניום

קלה

המותאמת

לממשקי

כלי

על . הטיס

המסגרת

מורכבים

מצופים

שיאפשרו

או הצפה

השקעה

בהתאם

לאופי

. המשימה

הצנחת

העריסה

בוצע

באמצעות

מצנח

תובלה

. מתאים

המבנה

הוכח

לעמידה

בכל

עומסי

התכן

הרלוונטיים

והוא

מורכב

מחומרים

עמידים

לתנאי

. הסביבה

הפתרון

המוצע

הינו

פתרון

, גנרי

המאפשר

הצנחה

מגוון של

. סירות

: תודות

על האמון והתמיכה הכספית בביצוע הפרוייקט