

אמיר סולניק ואור לברן
: מנחה
( מולי
מן ) מיכאל
הנדסת תוכנה
מערכת לניתוח רשתות חברתיות
ביסוס עם
של מעמדן
הרשתות
החברתיות
בחיי
היומיום
והמיעוט
היחסי
בהקצאת
המשאבים
לחקר
התנהגות
הפרט
בתוך
, רשת
מערכות
אלו
נותנות
כלי
לבחון
הדמייה
רשת של
שמספקת
נתונים של רחב מגוון
לבדיקה
,
וסביבת
מחקר
שאינה
שגרתית
לצרכי
איסוף
נתונים
אך , מחד
מספקת
נקודת
מבט
אידיאלית
לגבי
דפוסי
התנהגות
,
, חשיבה
פיתוח
אסטרטגיה
ודינמיקה
יחידים של
בתוך
. קבוצה
הפרוייקט
בנוי
משתי
מערכות
שמתחברות
לאותו
. שרת
המערכת
הראשונה
היא
רב משחק
משתתפים
.
זו סביבה
מהווה
כלי
ניתן ממנו
לקבל
נקודת
מבט
אותנטית
לגבי
התנהגות
הפרט
בתוך
קבוצה
שחבריה
משפיעים
זה על זה
באופן
קבלת
ההחלטות
.
המערכת
השנייה
היא
סביבה
לניתוח
הנתונים
לפי
מדדים
מתחום
הרשתות
החברתיות
.
המערכת
קוראת
את
תוצאות
המשחקים
, מהשרת
ומבצעת
מניפולציות
מתמטיות
המגיעות
מתחום
ניתוח
הרשתות
החברתיות
.
זרימת
המידע
בין
המערכות
:
•
בסביבת
המשחק
השחקן
מתחבר
למערכת
בעזרת
שם הזנת
משתמש
וסיסמה
.
השחקן
יכול
לצפות
ברשימת
התוצאות
הטובות
. ביותר
,כן כמו
בעזרת
, השרת
השחקן
יכול
להתחבר
למשחק
מרובה
משתתפים
ואף ,
להשפיע
טבלת על
התוצאות
הטובות
. ביותר
•
בסביבת
ניתוח
, הנתונים
מבנה
נתונים
הרשת את המייצג
בצורה
דמויית
, גרף
אשר
נבנית
סמך על
הנתונים
השמורים
בשרת
שהתקבלו
מהמשחקים
מרובי
המשתתפים
.
היתרונות
במשחק
לצורך
איסוף
נתונים
:
.1
במשחק
על מענה אין
, תשובות
יש אבל
התנהגות
אותנטית
שמעידה
על
דפוסי
התנהגות
.
.2
השתתפות
במשחק
עשוייה
לשכנע
יותר
אנשים
להשתתף
מאשר
מענה
על
שאלונים
וסקרים
,
ובכך
לשתף
פעולה
באופן
נרחב
יותר
.
.3
למשתתפים
ניתנת
האפשרות
לשחק
של רב מספר
משחקים
לאורך
, זמן
ובכך
להשיג
נתונים
מייצגים
הרבה
יותר
מהשתתפות
פעמית חד
במענה
על
. סקר או שאלון
הרשתות
החברתיות
הפכו
במהלך
שני
העשורים
האחרונים
לחלק
בלתי
נפרד
מחיי
היומיום
בכל
הנוגע
ליצירת
, קשרים
פרסום
תכנים
ושיתוף
. רעיונות
אופן
העברת
המידע
ושיתופו
,
ואופן
השפעת
המשתמשים
זה על זה
מהווים
סביבה
נחקור שאם
וננתח
אותה
, לעומק
נוכל
לנצל
באופן
יעיל
יותר
מבנה את
הרשתות
לצורך
שיתוף
מידע
והשפעה
רחבה
יותר
ציבור על
המשתמשים
.