Table of Contents Table of Contents
Next Page  426-427 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 426-427 / 568 Previous Page
Page Background

אמיר סולניק ואור לברן

: מנחה

( מולי

מן ) מיכאל

הנדסת תוכנה

מערכת לניתוח רשתות חברתיות

ביסוס עם

של מעמדן

הרשתות

החברתיות

בחיי

היומיום

והמיעוט

היחסי

בהקצאת

המשאבים

לחקר

התנהגות

הפרט

בתוך

, רשת

מערכות

אלו

נותנות

כלי

לבחון

הדמייה

רשת של

שמספקת

נתונים של רחב מגוון

לבדיקה

,

וסביבת

מחקר

שאינה

שגרתית

לצרכי

איסוף

נתונים

אך , מחד

מספקת

נקודת

מבט

אידיאלית

לגבי

דפוסי

התנהגות

,

, חשיבה

פיתוח

אסטרטגיה

ודינמיקה

יחידים של

בתוך

. קבוצה

הפרוייקט

בנוי

משתי

מערכות

שמתחברות

לאותו

. שרת

המערכת

הראשונה

היא

רב משחק

משתתפים

.

זו סביבה

מהווה

כלי

ניתן ממנו

לקבל

נקודת

מבט

אותנטית

לגבי

התנהגות

הפרט

בתוך

קבוצה

שחבריה

משפיעים

זה על זה

באופן

קבלת

ההחלטות

.

המערכת

השנייה

היא

סביבה

לניתוח

הנתונים

לפי

מדדים

מתחום

הרשתות

החברתיות

.

המערכת

קוראת

את

תוצאות

המשחקים

, מהשרת

ומבצעת

מניפולציות

מתמטיות

המגיעות

מתחום

ניתוח

הרשתות

החברתיות

.

זרימת

המידע

בין

המערכות

:

בסביבת

המשחק

השחקן

מתחבר

למערכת

בעזרת

שם הזנת

משתמש

וסיסמה

.

השחקן

יכול

לצפות

ברשימת

התוצאות

הטובות

. ביותר

,כן כמו

בעזרת

, השרת

השחקן

יכול

להתחבר

למשחק

מרובה

משתתפים

ואף ,

להשפיע

טבלת על

התוצאות

הטובות

. ביותר

בסביבת

ניתוח

, הנתונים

מבנה

נתונים

הרשת את המייצג

בצורה

דמויית

, גרף

אשר

נבנית

סמך על

הנתונים

השמורים

בשרת

שהתקבלו

מהמשחקים

מרובי

המשתתפים

.

היתרונות

במשחק

לצורך

איסוף

נתונים

:

.1

במשחק

על מענה אין

, תשובות

יש אבל

התנהגות

אותנטית

שמעידה

על

דפוסי

התנהגות

.

.2

השתתפות

במשחק

עשוייה

לשכנע

יותר

אנשים

להשתתף

מאשר

מענה

על

שאלונים

וסקרים

,

ובכך

לשתף

פעולה

באופן

נרחב

יותר

.

.3

למשתתפים

ניתנת

האפשרות

לשחק

של רב מספר

משחקים

לאורך

, זמן

ובכך

להשיג

נתונים

מייצגים

הרבה

יותר

מהשתתפות

פעמית חד

במענה

על

. סקר או שאלון

הרשתות

החברתיות

הפכו

במהלך

שני

העשורים

האחרונים

לחלק

בלתי

נפרד

מחיי

היומיום

בכל

הנוגע

ליצירת

, קשרים

פרסום

תכנים

ושיתוף

. רעיונות

אופן

העברת

המידע

ושיתופו

,

ואופן

השפעת

המשתמשים

זה על זה

מהווים

סביבה

נחקור שאם

וננתח

אותה

, לעומק

נוכל

לנצל

באופן

יעיל

יותר

מבנה את

הרשתות

לצורך

שיתוף

מידע

והשפעה

רחבה

יותר

ציבור על

המשתמשים

.