

ליאור
ברק
,
דנה
גרוסמן
מנחה
:
ד
"
אלחנן ר
גזית
הנדסת
תוכנה
פיתוח
משחק
ממוחשב
מבוסס
עבור מגע
ילדים
עם
תסמונת
אספרגר
עיקרי
דרישות
המערכת
:
.1
טאבלט בעל מערכת הפעלה
Android
,
מסך מגע ויכולת התחברות לאינטרנט
.
.2
משחק
המחייב
ביצוע
פעולות
והשלמת
משימות
, ביחד
ידי על , בצוות
ב מגע
–
2
אצבעות
אצבע (
). שחקן מכל אחת
.3
הצגת
משו
"
מיידי ב
חזותי
ושמיעתי
מתאים
בעת
ביצוע
, פעולה
בהצלחה
.לאאו
.4
עיצוב
משחק
, ברור
בעברית
,
בכל עקבי
בעל , מסכיו
מספר
מצומצם
פקדים של
ובעל מסך בכל
צבעים
המשרים
רוגע
.
עיקרי
מדדי
המערכת
:
.1 100%
הצלחה
בזיהוי
מגע
אצבעות
השחקנים
וכמותן
בכל
ניסיון
שבוצע
והצגת
משו
"
חזותי ב
בהתאם
ידי על
. המערכת
.2
הפחתה
כשל
–
33%
בכמות
ההסברים
ואורכם
שהמערכת
מציגה
לשחקנים
בשלבים
מתקדמים
.
עיקרי
תוצרי
הפרויקט
:
אפליקציית
משחק
, דיגיטלי
בעברית
,
לטאבלט
,
המתרגל
את
המיומנויות
החברתיות
של
השחקנים
שהם בעת
משחקים
בו , ביחד
"
גבי לע, ז
אותו
הטאבלט
שלבים ה בארבע
מסוג
"
" בנייה
ומסוג
"
ניתוח
סיטואציה
". חברתית
בשלבים
מסוג
"
בנייה
"
על
השחקנים
לבנות
אובייקט
המורכב
ממספר
חלקים
( לבנייה
למשל
גשר
אחד ) ספה או
אחרי
את. השני
החלקים
לבנייה
עליהם
לגרור
אצבע עם אחד כל, ביחד
אחת
למקום
כלל תום עד הנכון
החלקים
לבנייה
.
בשלבים
מסוג
"
ניתוח
סיטואציה
חברתית
"
על
השחקנים
להשיב
נכונה
על
3
שאלות
הקשורות
בסיטואציה
חברתית
שהוצגה
את. בפניהם
התשובה
על הנכונה
השחקנים
לבחור
עם, ביחד
2
, אצבעות
אצבע
לכל אחת
וזאת שחקן
לאחר
שדנו
והסכימו
לגביה
.
, בנוסף
ממומשת
מערכת
המלצה
הממליצה
לשחקנים
ואיזה שלב איזה
כדאי שלב של סוג
להם
. ק לשח
המלצת
המערכת
נקבעת
ידי על
בינה
מלאכותית
המבצעת
ניתוח
זמן : הנתונים של
סיום
צליחת
השלבים
האחרונים
וכמות סוג מכל
נגיעות
ממוצעת
בחלק
/
. טעויות
אפליקצית
משחק
לטאבלט
לשיפור
המיומנות
התקשורתית
-
חברתית
אצל
ילדים
השייכים
לאוכלוסיית
הספקטרום
האוטיסטי
וכך
מזעור
הפערים
החברתיים
בינם
לבין
אוכלוסיית
הילדים
הרגילה
תרשים
בלוקים
:
חלוקת את מתאר
המערכת
ובהתאם
האחריות
כלשל
.הב חלק
עיקר
המערכת
מנוהל
בחלק
Application
מצד אשר
אחד
לוגיקת את מנהל
המשחק
והצגתו
בטאבלט
ומצד
שני
מתממשק
לבסיס
הנתונים
ה בצד
– Server
בו
נשמרים
ומתוחזקים
כלל
הנתונים
.
ארכיטקטורת
שכבות
:
בדומה
לתרשים
הבלוקים
,
ארכיטקטורת
השכבות
מתארת
חלוקת את
האחריות
בהתאם
לשכבות
הפרויקט
.
תרשים
רצף
עיקרי
:
תרשים
רצף
זה עיקרי
מראה
כיצד
המערכת
נגיעות את קולטת
השחקנים
במסך
ואת
כמותן
ומציגה
משו
"
חזותי ב
. בהתאם