

אביה שחף
: מנחה
מר אסף וילנסקי
: לקוח
נייר חדרה
הנדסה מכנית
שדרוג יחידת הנעה למערבל תאית
הפרויקט
נותן
מענה
לבעיה
הנדסית
במערכת
הנעת
מערבל
לטחינת
. תאית
המערכת
מונעת
בעזרת
רצועה
שטוחה
כאשר
גלגל
הרצועה
המניע
מחובר
ישירות
ציר על
המנוע
שהספקו
300
.ס"כ
הכוחות
הרדיאליים
הגדולים
גורמים
לשברי
התעייפות
בציר
המנוע
ולבלאי
מוגבר
במסב
הקדמי
.שלו
הפרויקט
ישחרר
את
המנוע
החשמלי
מהכוחות
הרדיאליים
כך
רק שיעביר
מומנט
פיתול
דרישות הפרויקט
•
שיפור אמינות ההנעה ע
"
י שחרור ציר המנוע מכוחות
רדיאליים וע
"
י כך הקטנת עלויות
.
•
מערכת קשיחה ללא רעידות שתעמוד בכוחות הנוצרים
לאורך זמן
•
עומס המנוע לא יעלה על
85%
מהעומס הנומינלי
•
תחזוקה קלה
•
שימוש מרבי ברכיבים קיימים
עיקרי הפתרון ההנדסי
•
התקנת צירי ביניים שעליו ישב גלגל הרצועה
•
ביטול הכוחות הרדיאליים הפועלים על ציר המנוע והעברת
מומנט פיתול בלבד
•
שימוש במצמד גמיש ובמסבי
Self Aligning
להבטחת
אמינות גבוהה לאורך זמן