

יונתן מנור
,
טל רחמאני
,
שביב מנדלסון
: מנחה
פרופסור יובל כהן
: לקוח
" ארגון
איחוד הצלה
"
הנדסת תעשייה וניהול
תוכניות לתהליכי רכש והפצה עבור ארגון
איחוד "
" הצלה
עיקרי
: התכנון
בניית
מודל
ניהול
מלאי
אופטימלי
למרכז
הלוגיסטי
איחוד " ארגון של
הצלה
באמצעות
מודל
s
קטן
S
. גדול
בעזרת
נתוני
ביקוש
לציוד
רפואי
שקיבלנו
,ג" מהמרלו
אשר
התפרש
פני על
השנים
2018-2019
,
עשינו
הפרדה
מוחלטת
נישות שתי בין
ניהול
לסוגי
, פריטים
" פריטים
" חיים מצילי
ופריטים
לא"
." חיים מצילי
הזמנות
התקן פי על מלאי
החדש
שהמלצנו
יביאו
לצמצום
כמויות
והוצאות
. ההזמנה
שינוע
הפריטים
ג" מהמרלו
לסניפי
הארגון
יתחשב
באילוצי
קיבולת
המשאית
ותהיה
הפרדה
סוגי בין
הפריטים
שייצאו
למשלוח
.
(* 7/30 +)
קטן
=
)
(* 7/30 +)
(
+
=
גדול
S
בתחום הרכש
:
ביצענו ניתוח פארטו על המוצרים הקיימים במרלו
"
ג וחילקנו אותם ל
-3
: קבוצות
קבוצה
A–
20%
מהפריטים שעלותם היא הגבוהה ביותר
-כ,
80%
מעלות המלאי
.
קבוצה
B–
30%
הפריטים שעלותם היא הגבוהה ביותר אחרי קבוצה
A
-כ,
15%
מעלות המלאי
.
קבוצה
C–
50%
הפריטים שעלותם היא הזולה ביותר
-כ,
5%
מעלות המלאי
.
, בנוסף
סיווגנו את הפריטים לפי חיוניותם לקבוצות פריטים
"
מצילי חיים
"
ופריטים
"
לא מצילי חיים
"
מדדים עיקריים
:
•
חיסכון של
5-10%
בתקציב הרכש של הארגון
,
המוערך בכ
-50
.ח" מיליון ש
•
חיסכון של כ
- 15%
בתקציב ההפצה של הארגון
,
המוערך בכ
-1.5
.ח" מיליון ש
מודל סימולציה
בנינו מודל סימולציה שעובד לפי אקראיות של מקרי סיוע רפואי מסוגים שונים
,
כאשר עבור כל מקרה
רפואי אנו משתמשים בפריטי ציוד רפואי רלוונטי
.
רצינו לבחון את ישימות המודל שלנו לעומת המודל הקיים בארגון
.
מדדנו לפי קריטריונים של כמות הזמנות ועלויות
.
הפרויקט
עוסק
בבניית
רכש מודלי
ושינוע
במרכז
הלוגיסטי
של
איחוד " ארגון
," הצלה
אשר
כוללות
המלצה
על
מדיניות
מלאי
למרכז
הלוגיסטי
של )ג" מרלו (
הארגון
וכן
תוכניות
שינוע
המתייחסת
לרכש
, עתידי
קיים מלאי
וקיבולת
. המשאית
איחוד
רשת הנה הצלה
מתנדבים
להצלת
, חיים
-כ המונה
6000
מתנדבים
אשר
פזורים
-בכ
85
סניפים
ברחבי
. הארץ
תוצרי הפרויקט
:
בתחום הרכש
-
מדיניות המלאי על קבוצות
A,B
תהיה לפי מודל
s
קטן
S
. גדול
על קבוצה
C
נבצע בדיקה תקופתית של הכמויות
כאשר פריט מגיע לנק
'
ההזמנה
ROP
,
נבצע עבורו הזמנה
.
בתחום השינוע
-
משאית יוצאת לחלוקת פריטים
"
לא מצילי חיים
"
רק כאשר קיבולתה מגיעה ל
- 80%.
איסור על שימוש בחברת בלדרות חיצונית לשינוע פריטים
"
לא מצילי חיים
"
: תוצאות
חיסכון צפוי של כ
-
4,300,000
"ש
ח בשנה בתקציב הרכש לאחר יישום המודל שלנו
,
אשר מבוסס
ומתוקף על ידי מודל הארנה
חיסכון של כ
-
250,000
"ש
ח בשנה בתקציב הלוגיסטיקה לאחר יישום נהלי השינוע
לפי המודל
. שהתווינו
"סה
כ חיסכון צפוי של כ
-
4,550,000
"ש
ח בשנה