

פול פישניאק
: מנחה
מר עמוס ארבל
הנדסה מכנית
בקרת לחץ אוויר בצמיגי רכב בעזרת מערכת אוויר
מרכזית
מדדי הפרויקט
:
לחץ טווח
העבודה
יהיה
עד
[ ]
לחץ
, הפרשי
זהו
הלחץ
הגבוה
בו ביותר
משתמשים
רכבים
. כבדים
תפעול
המערכת
ידי על
הנהג
. בלבד
טווח
הטמפרטורות
לעבודה
יהיה
:
℃ − ( )℃
.
חיבור המערכת לכל צמיג ברכב
,
כאשר המערכת תדע לתקן לחץ בצמיגים ולשמור על לחץ זהה
. בכולם
שגיאת מדידה של מערכת הבקרה
,
לא תעלה על
[psi]
3
המערכת מתוכננת לעבוד עם אוויר בלבד
.
: סיכום
המערכת עומדת ביעדים ובמדדים
.
פרוייקט זה בא לבנות מעין תשתית או
"
" שבלונה
להקמת מערכת פנאומטית מבוקרת שמותאמת
לכל רכב בצורה אישית לפי דרישות הרכב עצמו
.
זאת אומרת שהתחשבנו במידות הגיאומטריות של הרכב
,
בגודל הצמיגים
,
בלחץ הנדרש אליהם
בתוואי שטח שונים ובזמני המילוי שמוסכמים בתעשייה
.
בהסתכל על תוצאות הסימולציות ובחירת החלקים ניתן לראות שהפרוייקט עומד בדרישות של
כלי הרכב הנבחר ועקיבה אחרי שלבי הפרוייקט מאפשרת להתאימו לכל כלי רכב אחר
.
מטרת הפרויקט היא תכנון ופיתוח מערכת בקרה ללחץ אוויר
בצמיגים המופעלת על ידי מערכת בקרה מרכזית שתדע לעקוב
אחרי לחץ הצמיגים בזמן אמת
,
לשדר מידע זה לנהג והוא בתורו
יוכל לדרוש מהמערכת לשנות את לחץ הצמיגים על ידי הפעלת
המדחס למילוי הצמיגים או כאלטרנטיבה
,
הפעלת סט שסתומים
שמיועדים לפריקת לחץ מהצמיגים
.
פרויקט זה נוצר כדי לאפשר לנהגים לשנות לחץ אווי בצמיגים בהתאם לתוואי הדרך בו הם
נמצאים
.
המערכת משולבת בקרה וניתן לנהג להשתמש בה בקלות לפי צרכי הרכב שבו הוא
. נמצא
המערכת מורכבת ממדחס שממלא מיכל לחץ שבתורו דרך וסת לחץ מעביר את האוויר אל
הצמיגים דרך מספר שסתומים אלקטרו פנאומטים שמופעלים על ידי מערכת הבקרה
.
האוויר מגיע לצמיגים מהמערכת דרך מחבר סובב פניאומטי שתוכנן במיוחד כחלק מפרוייקט זה
.
המחבר הסובב תוכנן מחומרים עמידים עם חשיבה הנדסית לגבי משקל עמידות לתנאי שטח
.
המערכת מאפשרת של טווח עבודה של עד
175[psi]
,
ומילוי לחץ בצמיגים בזמנים שמקובלים
בתעשיית הרכבים הכבדים
.
המערכת אינה דורשת תשתית קודמת בכלי הרכב
.
, בנוסף
המערכת כוללת פורק לחץ שמהווה רשת בטחון לכשל במידה ויש תקלה במדחס
.
יעדי הפרויקט
:
•
מחיר המערכת יהיה זול ככל האפשר
.
•
אמינות וחיי מדף ארוכים
.
•
מידע מדויק בזמן אמת לנהג
.
•
מערכת פשוטה לתפעול