

טמיר נמר
"ד: מנחה
ר ויטלי פאלי
הנדסה מכנית
שיפור ביצועי צלעות קירור בהסעה מאולצת בזוויות
התקפה שונות
בגרף המוצג בתחתית עמוד זה ניתן לראות בקווי המגמה בצבעים תכלת
,
ירוק וסגול שבזווית מתקף
של האוויר ב
-12
מעלות ישנה ירידה חדה במקדם ההסעה של הצלעות
,
בגרפים באדומים
(
שבגוונים
) שונים
רואים את הניסוי שהתבצע כחלק ממחקר זה
,
ניתן לראות שהתופעה לא קיימת
.
לאחר בדיקה
גילינו שהיה מדובר בטעות מדידה ולכן התופעה כלל לא קיימת אלה תוצאה של טעות אנוש
.
פרויקט
זה
הינו
פרויקט
מחקרי
שנועד
לחקור
ירידה של תופעה
מקדם של חדה
ההסעה
צלעות של
קירור
בזווית
מתקף
. מסוימות
מטרת
הפרויקט
הייתה
לזהות
את
התופעה
ולשפר
ביצוע את
הצלעות
, בהתאם
בעיקר
באזורים
בהם
התופעה
. מוצגת
לצורך שיפור ביצוע מערך הצלעות עוצבו שני סוגים של תוספות אשר הודבקו על צלעות הקירור
,
תוספות אלו נועדו לבצע בקרה על האוויר שזורם במערך הצלעות ולהכניס מערבלות לזרימה אשר
תשפרו את ביצועים של הצלע קירור
.
תוספת בעלת חתך מדורג
תוספת בעלת צורת רשת
הגרף הבא מציג השוואה של התנהגות המערכת עם ובלי התוספות
,
קווי המגמה מציגים את מקדם
ההסעה של המערכת בזוויות מתקף שונות במהירות קבוע של
30
מטר לשנייה
.
קו אדום
–
מערכת ללא תוספות
קו ירוק
–
מערכת עם תוספת בעלת צורת רשת
קו כחול
–
מערכת עם תוספת בעלת חתך מדורג
ניתן לראות בגרף זה ששימוש בתוספת בעלת חתך משתנה משפר את ביצוע צלעות הקירור כמעט
לכל זווית התקפה של האוויר
,
מקדם ההסעה הממוצע גדל ב
-5% .
יחד עם זאת הוספת תוספת
בעלת צורת רשת מחמירה ביצועי צלע ב
5.7% .