Table of Contents Table of Contents
Next Page  86-87 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 86-87 / 568 Previous Page
Page Background

טמיר נמר

"ד: מנחה

ר ויטלי פאלי

הנדסה מכנית

שיפור ביצועי צלעות קירור בהסעה מאולצת בזוויות

התקפה שונות

בגרף המוצג בתחתית עמוד זה ניתן לראות בקווי המגמה בצבעים תכלת

,

ירוק וסגול שבזווית מתקף

של האוויר ב

-12

מעלות ישנה ירידה חדה במקדם ההסעה של הצלעות

,

בגרפים באדומים

(

שבגוונים

) שונים

רואים את הניסוי שהתבצע כחלק ממחקר זה

,

ניתן לראות שהתופעה לא קיימת

.

לאחר בדיקה

גילינו שהיה מדובר בטעות מדידה ולכן התופעה כלל לא קיימת אלה תוצאה של טעות אנוש

.

פרויקט

זה

הינו

פרויקט

מחקרי

שנועד

לחקור

ירידה של תופעה

מקדם של חדה

ההסעה

צלעות של

קירור

בזווית

מתקף

. מסוימות

מטרת

הפרויקט

הייתה

לזהות

את

התופעה

ולשפר

ביצוע את

הצלעות

, בהתאם

בעיקר

באזורים

בהם

התופעה

. מוצגת

לצורך שיפור ביצוע מערך הצלעות עוצבו שני סוגים של תוספות אשר הודבקו על צלעות הקירור

,

תוספות אלו נועדו לבצע בקרה על האוויר שזורם במערך הצלעות ולהכניס מערבלות לזרימה אשר

תשפרו את ביצועים של הצלע קירור

.

תוספת בעלת חתך מדורג

תוספת בעלת צורת רשת

הגרף הבא מציג השוואה של התנהגות המערכת עם ובלי התוספות

,

קווי המגמה מציגים את מקדם

ההסעה של המערכת בזוויות מתקף שונות במהירות קבוע של

30

מטר לשנייה

.

קו אדום

מערכת ללא תוספות

קו ירוק

מערכת עם תוספת בעלת צורת רשת

קו כחול

מערכת עם תוספת בעלת חתך מדורג

ניתן לראות בגרף זה ששימוש בתוספת בעלת חתך משתנה משפר את ביצוע צלעות הקירור כמעט

לכל זווית התקפה של האוויר

,

מקדם ההסעה הממוצע גדל ב

-5% .

יחד עם זאת הוספת תוספת

בעלת צורת רשת מחמירה ביצועי צלע ב

5.7% .