Table of Contents Table of Contents
Next Page  296-297 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 296-297 / 568 Previous Page
Page Background

תומר יפת

,

דן ענבר

: מנחה

אהוד דיין

הנדסת חשמל

רדאר אחורי לרכב

מטרת

הפרויקט

היא

התרעה

מוקדמת

על לנהג

סכנות

בשטח

קשה אותו

ימין צד , לראות

האחורי

השטח "- הרכב של

." המת

זו מערכת

תסייע

במניעת

תאונות

הקורות

עקב

הקושי

להבחין

בסכנות

באזור

המדובר

בעת

, עקיפה

השתלבות

ומעבר

. נתיב

מטרתו

המשנית

יישום היא

המערכת

בחומרה

חלשה

יחסית

.

היכולת

להרחיבה

לאזורים

נוספים

הרכב של

הינה

יתרון

. נוסף

דרישות עיקריות

-

יכולת התרעה בזמן אמת

.

זמן קצר מספיק המאפשר תגובה לסכנה

.

-

מערכת מדויקת מספיק כך שתזהה את הסכנות בכביש ושלא תתריע לשווא

.

-

תפקוד המערכת בתנאי תאורה שונים ועמידות

למזג האוויר

.

המערכת

הפתרון המוצע על ידינו הוא שילוב של חיישן מרחק

Lidar

ומצלמת עומק

,

הנשלטים על ידי מחשב

לוח -

Raspberry Pi 4

בסביבת עבודה של

Python

,

תוך שימוש בספריות כגון

OpenCV

- וה

SDK

של מצלמת

. העומק

את תזרים ה

RGB

ננתח באמצעות אלגוריתם לזיהוי עצמים שאימנו על כלי רכב

-

YoloV3

.

כך נזהה עצמים בקרבת המכונית ואת מרחקם נחשב באמצעות ניתוח המידע

מתזרים

מצלמת

. העומק

חיישן ה

Lidar

מודד מרחק מכל עצם בקרבת המכונית לכיסוי שטח הזיהוי של המצלמה

.

המערכת תתריע לנהג על כל אובייקט המתקרב לאזור המדובר של המכונית

.

בכדי למנוע התראות שווא והתרעות תכופות במצבים אשר אינם מסכנים את הנהג

,

נקבע מהירות סף

של הרכב ממנה המערכת תתחיל להתריע

.

את מהירות הרכב נמדוד באמצעות חיבור למחשב הרכב

בעזרת סורק

OBD

.

כל הנתונים יעובדו בזמן אמת על מנת לתת התרעה נכונה ומהירה לנהג

.

תרשים זרימה

פעולה

דיאגרמת בלוקים

מבנה

: למטה

המידע המתקבל מן המצלמה וניתוחו בקוד

.

, מימין

מידע העומק ממופה לצבעים ומשמאל תמונת ה

RGB

לאחר ניתוחה

.

מיקום חלקי המערכת השונים בכלי הרכב

:

Depth camera

Lidar sensor