Table of Contents Table of Contents
Next Page  172-173 / 568 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 172-173 / 568 Previous Page
Page Background

שם הסטודנט

:

נאור שמואל

: מנחה

מר מרדכי פלד

הנדסה מכנית

מחליפי חום למערכת בקרת סביבה במטוס

Boeing 737

מטוסי הבואינג

737

הם המטוסים הנמכרים והנפוצים בעולם

.

מטרתו של פרוייקט זה

,

לייצר חלופה למכלול מחליפי החום עבור

בקרת הסביבה של מטוס בואינג

737-900

,

בכך לחסוך לחברות

התעופה תלות ביצרן בלעדי ולצמצם תהליך ייצור מזהם

.

מחליפי החום יבצעו החלפת חום בכל תנאי הטיסה

.

האוויר המיועד לזרימה אל תא הטסים

(

לאחר הנחתות טמפ

' )

מוקז מפתחי מדחסי מנועי המטוס

,

דרגות דחיסה

5

או

9 (

תלות בגובה הטיסה

.)

תהליך הממעיט את השימוש בריתוך על ידי שימוש בהלחמת וואקום

.

ניצול אוויר המגח להחלפת חום בצורה מקבילה ולא טורית

.

ספיקת האוויר המקורר

:

0.8

,

: מקרר

2.4

בתנאי שיוט של

11

מ ו "ק

4.8

בתנאי קרקע

.

זרימת אוויר מקרר מבוקרת ע

"

י תריס במבואת המגח

.

מכלול מחליפי החום מורכב משני מחליפי חום

:

ראשוני ומשני

בין ,

2

מחליפי החום מותקן מדחס

הגבר ואחרי המשני

:

טורבינת קירור

.

מכלול מחליפי החום מבצע את החלפת החום בתנאי קרקע ושיוט בגובה

11

, מ"ק

להשגת טמפ

'

מבוקרת בתאי הטסים והצוות

,

ולהשגת לחות המגבירה נוחות סביבה

.

החלפת החום בתנאי קרקע מתבצעת בעזרת מפוח יניקת אוויר חשמלי ובתנאי שיוט על ידי אוויר

( המגח

אוויר החודר בהשפעת התקדמות המטוס

.)

' טמפ

החלפת חום

מחליף חום

קרקע

שיוט

כניסה

יציאה

כניסה

יציאה

ראשוני

331°

150°

391°

150°

משני

185°

80°

185°

80°

אנליזת

CFD(Computational fluid

dynamics

)

החלפת חום בתנאי שיוט עבור מחליף

החום המשני

(

בוצע עבור כלל התרחישים

)

T

MAX

= 225° C − RED

T

MIN

= −28° C − BLUE

אורך המסלול

:54

.מ"ס

כניסת אוויר מגח

כניסת אוויר מהמדחס

יציאת אוויר למדחס

כניסת אוויר מוקז

יציאת אוויר

לטורבינה

מסלולי זרימה מערכת

ACM

(

(AIR CYCLE MACHINE

מחליף חום ראשוני

מחליף חום משני