

שם הסטודנט
:
נאור שמואל
: מנחה
מר מרדכי פלד
הנדסה מכנית
מחליפי חום למערכת בקרת סביבה במטוס
Boeing 737
מטוסי הבואינג
737
הם המטוסים הנמכרים והנפוצים בעולם
.
מטרתו של פרוייקט זה
,
לייצר חלופה למכלול מחליפי החום עבור
בקרת הסביבה של מטוס בואינג
737-900
,
בכך לחסוך לחברות
התעופה תלות ביצרן בלעדי ולצמצם תהליך ייצור מזהם
.
מחליפי החום יבצעו החלפת חום בכל תנאי הטיסה
.
האוויר המיועד לזרימה אל תא הטסים
(
לאחר הנחתות טמפ
' )
מוקז מפתחי מדחסי מנועי המטוס
,
דרגות דחיסה
5
או
9 (
תלות בגובה הטיסה
.)
תהליך הממעיט את השימוש בריתוך על ידי שימוש בהלחמת וואקום
.
ניצול אוויר המגח להחלפת חום בצורה מקבילה ולא טורית
.
ספיקת האוויר המקורר
:
0.8
,
: מקרר
2.4
בתנאי שיוט של
11
מ ו "ק
4.8
בתנאי קרקע
.
זרימת אוויר מקרר מבוקרת ע
"
י תריס במבואת המגח
.
•
מכלול מחליפי החום מורכב משני מחליפי חום
:
ראשוני ומשני
בין ,
2
מחליפי החום מותקן מדחס
הגבר ואחרי המשני
:
טורבינת קירור
.
•
מכלול מחליפי החום מבצע את החלפת החום בתנאי קרקע ושיוט בגובה
11
, מ"ק
להשגת טמפ
'
מבוקרת בתאי הטסים והצוות
,
ולהשגת לחות המגבירה נוחות סביבה
.
•
החלפת החום בתנאי קרקע מתבצעת בעזרת מפוח יניקת אוויר חשמלי ובתנאי שיוט על ידי אוויר
( המגח
אוויר החודר בהשפעת התקדמות המטוס
.)
' טמפ
החלפת חום
מחליף חום
קרקע
שיוט
כניסה
יציאה
כניסה
יציאה
ראשוני
331°
150°
391°
150°
משני
185°
80°
185°
80°
אנליזת
CFD(Computational fluid
dynamics
)
החלפת חום בתנאי שיוט עבור מחליף
החום המשני
(
בוצע עבור כלל התרחישים
)
T
MAX
= 225° C − RED
T
MIN
= −28° C − BLUE
אורך המסלול
:54
.מ"ס
כניסת אוויר מגח
כניסת אוויר מהמדחס
יציאת אוויר למדחס
כניסת אוויר מוקז
יציאת אוויר
לטורבינה
מסלולי זרימה מערכת
ACM
(
(AIR CYCLE MACHINE
מחליף חום ראשוני
מחליף חום משני